LAK 20 jest dwuosobowym szybowcem klasy otwartej zaprojektowanym zgodnie z najnowszymi standardami budowy szybowców. Jest to średniopłat ze skrzydłami o nowoczesnym profilu wyposażonymi w klapy oraz zbiorniki balastowe w dwóch wersjach rozpiętości (wymienne końcówki) ? 23 lub 26 m. Posiada usterzenie w kształcie litery T, chowane koło główne amortyzowane pneumatycznie oraz tylne kółko ogonowe.
Szybowiec może być wyposażony w silnik dolotowy SOLO 2350C (LAK 20T) lub startowy SOLO 2625 02 (LAK 20M).
Zdjęcia
Dane techniczne LAK-20T
TECHNICAL DATA AND PERFORMANCES OF THE LAK-20T |
||
Wing span | 23 m | 26 m |
Wing aspect ratio | 34,15 | 41,25 |
Wing area | 15,49 m2 | 16,4 m2 |
Fuselage length | 8,65 m | 8,65 |
Fuselage width | 0,72 m | 0,72 |
Fuselage height | 1,011 m | 1,011 m |
Tail span | 3,112 m | 3,112 m |
Empty weight approx | 479 kg | 485 kg |
Max. gross weight | 825 kg | 850 kg |
Wing loading with 80 kg loading | 36,09 kg/m2 | 34,77 kg/m2 |
Max. wing loading | 53,26 kg/m2 | 52,31 kg/m2 |
VNE | 275 km/h | 275 km/h |
L/D Max. | 55 | 60 |
Dane techniczne LAK-20M
LAK-20M 23/26m – AIR SPEED DATA & LOADING PLACARD |
||
Speed IAS: | km/h | kts |
Never exceed VNE | 275 | 148 |
Rough air VRA | 205 | 110 |
Manoeuvring VA | 205 | 110 |
Aerotow VT | 160 | 86 |
Winch-launch VW | 140 | 76 |
Landing gear oper. VL | 205 | 110 |
Power-plant oper. VPE | 160 | 86 |
Max. engine ext/ret VPOmax | 110 | 60 |
Min. engine ext/ret VPOmax | 90 | 49 |
Masses and loads | kg | lbs |
Max. mass with water ballast | 825/850 | 1818/1874 |
Max. cockpit load | 180 | 396,8 |
Min. cockpit load | 70 | 154 |
Recomended weak link | 1084 daN | 2436 lbs |
Aerobatic manoeuvres not permitted |
Rysunek w trzech rzutach
LAK-20T_M broszura
Zainteresowanych zakupem szybowca prosimy o KONTAKT.