LAK 19

LAK 19 ? szybowiec klasy standard/18m zaprojektowany i certyfikowany wg przepisów JAR-22 kategorii ?U?. Jeden z najlepszych szybowców tej klasy dostępnych na rynku. Jest to średniopłat ze skrzydłami o stałym profilu (bez klap), ogonem w kształcie litery T. Ma chowane koło główne (TOST) amortyzowane pneumatycznie oraz kółko ogonowe. Skrzydła wyposażone są w zbiorniki balastowe o pojemności 180 l. Szybowiec posiada również zbiornik balastowy w stateczniku pionowym.

Szybowiec dostępny jest także z silnikiem dolotowym SOLO.

 

Zdjęcia

Dane techniczne LAK-19

TECHNICAL DATA AND PERFORMANCE OF THE LAK-19

Sailplane

LAK-19

Wing span, m

15

18

Wing area, m2 9,06 9,8
Wing aspect ratio 24,83 33
Fuselage length, m 6,53 6,53
Height, m 1,29 1,29
Empty mass approx. kg 220 226
Max. gross weight, kg 453 453
Max. wing loading, kg/m2 50 46,2
Min. wing loading, kg/m2 31,5 30,1
Max. speed in calm air, km/h 275 275
Max. speed in rough air, km/h 215 205
Min. sink rate m/s 0,53 0,48
Best L/D without ballast at 95 km/h 44 49
Best L/D with ballast at 115 km/h 45 50
G limits without ballast +7,2/ -3.6 +7,2/ -3.6
G limits with ballast +5,3/ -2,7 +5,3/ -2,7

 

Rysunek w trzech rzutach

LAK-19 broszura

 Zainteresowanych zakupem szybowca prosimy o KONTAKT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *