LAK 20T/LAK 20M


LAK 20 jest dwuosobowym szybowcem klasy otwartej zaprojektowanym zgodnie z najnowszymi standardami budowy szybowców. Jest to średniopłat ze skrzydłami o nowoczesnym profilu wyposażonymi w klapy oraz zbiorniki balastowe w dwóch wersjach rozpiętości (wymienne końcówki) ? 23 lub 26 m. Posiada usterzenie w kształcie litery T, chowane koło główne amortyzowane pneumatycznie oraz tylne kółko ogonowe.

Szybowiec może być wyposażony w silnik dolotowy SOLO 2350C (LAK 20T) lub startowy SOLO 2625 02 (LAK 20M).

Zdjęcia

Dane techniczne LAK-20T

TECHNICAL DATA AND PERFORMANCES OF THE LAK-20T

Wing span 23 m 26 m
Wing aspect ratio 34,15 41,25
Wing area 15,49 m2 16,4 m2
Fuselage length 8,65 m 8,65
Fuselage width 0,72 m 0,72
Fuselage height 1,011 m 1,011 m
Tail span 3,112 m 3,112 m
Empty weight approx 479 kg 485 kg
Max. gross weight 825 kg 850 kg
Wing loading with 80 kg loading 36,09 kg/m2 34,77 kg/m2
Max. wing loading 53,26 kg/m2 52,31 kg/m2
VNE 275 km/h 275 km/h
L/D Max. 55 60

 

Dane techniczne LAK-20M

LAK-20M 23/26m – AIR SPEED DATA & LOADING PLACARD

Speed IAS: km/h kts
Never exceed VNE 275 148
Rough air VRA 205 110
Manoeuvring VA 205 110
Aerotow VT 160 86
Winch-launch VW 140 76
Landing gear oper. VL 205 110
Power-plant oper. VPE 160 86
Max. engine ext/ret VPOmax 110 60
Min. engine ext/ret VPOmax 90 49
Masses and loads kg lbs
Max. mass with water ballast 825/850 1818/1874
Max. cockpit load 180 396,8
Min. cockpit load 70 154
Recomended weak link 1084 daN 2436 lbs

Aerobatic manoeuvres not permitted

Rysunek w trzech rzutach

LAK-20T_M broszura

 Zainteresowanych zakupem szybowca prosimy o KONTAKT.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *